”Kuponger är det kampanjverktyg som alltid fungerar.” Det säger Filip Bergman, In store Marketing Manager på Atria. Han vet vad han talar om för han analyserar alltid noggrant de kampanjer som charkjätten har.
För Atria, som marknadsför välkända varumärken som Lönneberga, Lithells, Ridderheims och Sibylla, är butikskupongen ett viktigt säljinstrument i dagligvaruhandeln.
– Jag vet sedan min tid som fältsäljare vad som fungerar i butik och kuponger är en del av det. Vi har jobbat med dem i alla år med goda resultat, säger Filip Bergman som i dag är In Store Marketing Manager på charkjätten Atria, men som har en bred erfarenhet inom dagligvaruhandeln i roller som bland annat fältsäljare, säljcoach, regionchef och Key Account Manager.
Filip Bergman följer alltid noggrant upp alla Atrias kupongkampanjer och aktiviteter, oavsett storlek och investering.
– I dagligvaruhandeln händer det mycket hela tiden och vi har testat många olika typer av aktiveringar under åren. För oss är det viktigt att veta att det vi lägger pengar på verkligen fungerar. Genom att analysera varje enskild kampanj får vi reda på det.