Kategorier
Kundcase

Så fick Fever-Tree fler att hitta till hyllan med tonic

i sin kampanj i sociala medier. Ett kul personlighetstest öppnade shopperns ögon för hyllan med tonic.

De flesta som har passerat en butikshylla med tonic och andra drinktillbehör vet att utbudet är stort, märkena och smakerna många. Som konsument kan det vara klurigt att veta vilken sort man ska välja och hur man bäst blandar till en god drink av den tonic man valt.

– Detta ville vi ändra på och valde därför att ta till ett nytt grepp där vi fick möjlighet att skapa trafik till butiken, sticka ut i hyllan och samtidigt lösa problematiken med att kunderna inte riktigt vet hur de ska använda våra drycker, säger Charlotta Wikander, brand manager på Solera Sweden AB som marknadsför bland annat de populära dryckerna från Fever-Tree och Ginger Joe.

Läs mer här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *