Kategorier
Kundcase

Häng med på det fygitala tåget

ClearOns expert Cecilia Johansson reder ut begreppen kring den hybrida kundupplevelsen och varför det är så viktigt att kombinera digitalt och fysiskt.

Fygital marknadsföring kan beskrivas som en kundupplevelse där shoppern glider sömlöst mellan den digitala och den fysiska världen, gärna med inslag av interaktiva upplevelser som spel och tävlingar – sådant som engagerar shoppern i varumärket. Det handlar om att fånga shopperns uppmärksamhet, skapa engagemang och sticka ut i mängden men framför allt om att möta shoppern på alla plattformar där hen befinner sig.

– I fygital marknadsföring sammanförs den digitala världen och den fysiska. Vi möter helt enkelt shoppern i alla befintliga kanaler, både i den fysiska butiken och online. Den fysiska butiken blir som en spelplan med digital närvaro, säger Cecilia Johansson, Key Account Manager på ClearOn.

Fygital marknadsföring kan beskrivas som en kundupplevelse där shoppern glider sömlöst mellan den digitala och den fysiska världen, gärna med inslag av interaktiva upplevelser som spel och tävlingar – sådant som engagerar shoppern i varumärket. Det handlar om att fånga shopperns uppmärksamhet, skapa engagemang och sticka ut i mängden men framför allt om att möta shoppern på alla plattformar där hen befinner sig.

– I fygital marknadsföring sammanförs den digitala världen och den fysiska. Vi möter helt enkelt shoppern i alla befintliga kanaler, både i den fysiska butiken och online. Den fysiska butiken blir som en spelplan med digital närvaro, säger Cecilia Johansson, Key Account Manager på ClearOn.

Läs mer här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *