säljinstrument. ”De bidrar både till merförsäljning och till att kunderna får upp ögonen för våra produkter”, säger Esbjörn Boström, Field Sales Manager på Storck.
Med omtyckta och välkända godsaker som Toffifee, Merci, Werther’s Original och Riesen i sin produktportfölj är familjeföretaget Storck en av världens största tillverkare av konfektyr. I Sverige har de funnits sedan 1999 och i hemlandet Tyskland ända sen 1903.
När företagets 16 regionsäljare är ute och träffar butiker runtom i Sverige är rabattkuponger en viktig del av säljmaterialet.
– Vi har alltid jobbat mycket med kuponger och ser det som ett bra säljinstrument som både gör att kunderna får upp ögonen för våra produkter och att de köper flera produkter, säger Esbjörn Boström, Field Sales Manager på Storck.
Storck använder kuponger för både singelköp och multiköp, till exempel vid nyhetslanseringar. För just produktnyheter är kupongen oslagbar, menar Esbjörn Boström.
– Jag föredrar egentligen singelkuponger, men vid produktnyheter är multiköpkuponger riktigt bra. Då kan kunden köpa både en originalprodukt och en nyhet med kupong, vilket gör att de vågar testa nyheten. Det är perfekt.