Kategorier
Kundcase

Pigg 80-åring firar med Swisha en glass-kampanj

Ett av många festliga initiativ är kampanjen ”Swisha en glass” där konsumenter enkelt kan dela glädje med någon de tycker om.

För 80 år sedan, 1942, såg ett nytt glassföretag dagens ljus när Mjölkcentralen tillsammans med Choklad-Thule köpte in Alaska-Glasso. Det nya företaget fick namnet Glace-Bolaget AB och resten är historia. I dag är GB Glace drivande på den svenska glassmarknaden och har en rikstäckande distribution.
– Glass gör alla lyckliga. Våra grundare hade visionen att sprida denna glädje genom härlig och välsmakande glass vars magi för oss samman och smälter bort hindren mellan människor, säger Lotta Blomster, brand manager för GB Glace hos Unilever som äger GB Glace.

Firar med Swisha-lösning

GB Glaces 80-årsjubileum uppmärksammas via olika initiativ med kunder och festligt material i butik. Ett av flera initiativ är kampanjen ”Swisha en glass” som de har skapat i samarbete med Schibsted och ClearOn och som har rullat i olika perioder under fem år.
– Swisha en glass har pågått sedan 2017 då vår mediebyrå fick idén att skapa en digital möjlighet för konsumenter att bokstavligen “dela glädjen” med familj och vänner genom att kunna swisha en glass till någon, säger Lotta Blomster.

Läs hela artikeln här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *