Nya produkter, djärva kampanjer och prestigelös företagskultur med fokus på kunden tog Dafgårds hela vägen till seger i Årets Leverantör på Dagligvarugalan.
Det ärofyllda priset Årets Leverantör 2021 delades ut i ett fullsatt Blå hallen i Stockholms stadshus den 15 november. På plats för att ta emot utmärkelsen, som delades ut i samarbete med ClearOn och Nielsen, fanns bland andra Dafgårds Head of sales Jimmy Riberus, som var påtagligt rörd över segern.
– Det känns helt fantastiskt! Vi är så glada och lyckliga över detta pris. Det är som ett kvitto på att allt hårt arbete vi har lagt ner verkligen betyder något.
Stort fokus på marknadsföring
Att juryns val föll på familjeföretaget Dafgårds hade flera orsaker. I nomineringen nämner de bland annat Dafgårds djärva val att lägga massor av krut på sin marknadsföring under en tid då många andra företag valde att bromsa in och hålla igen. Under 2020 ökade Dafgårds sin närvaro i såväl sociala medier som tv-reklam och hade dessutom flera stora kampanjer.