Kategorier
Kundcase

Inspireras av varumärkenas lyckade kampanjer

Här delar vi med oss av inspiration från några lyckade kampanjer som nyligen genomförts av Qualifios kunder. Låt dig inspireras!

Kanelbullens dag, ostens dag, kladdkakans dag – många produkter och företeelser har en egen dag i kalendern. Som varumärkesägare är det ett perfekt tillfälle – och ofta en mycket lyckad investering – att koppla en kampanj till en temadag och göra en rolig aktivitet som passar produkterna. Under hösten kommer allt från kaffets dag i september till kanelbullens dag i oktober och fars dag i november. Med ClearOns nya tjänst Activate Interactive kan du enkelt skapa rätt aktivitet för just din målgrupp. Läs tidigare publicerad artikel om tjänsten här!

ClearOns samarbetspartner, den internationella aktören Qualifio, har under våren och sommaren varit med och skapat ett stort antal lyckade kampanjer kopplade till just temadagar i länder runtom i Europa. Nedan är ett axplock som kanske kan inspirera!

”Tillbaka-till-skolan” i augusti

Dr. Oetker bestämde sig för att testa Qualifios senaste spel, The runner, i samband med att skolorna började efter sommarlovet i en ”Tillbaka-till-skolan-kampanj”. I mobilspelet skulle spelarna fånga så många pizzor som möjligt för att få rabattkuponger samt chansen att vinna gratis pizzor i ett år.

Läs mer här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *