Kategorier
Kundcase

Mobila presentkort driver Aller medias lösnummerförsäljning av tidningar

Det har gjort mobila presentkort mer populära än någonsin. Aller media hakar på trenden och lyfter fram mobila presentkort i sin marknadsföring – i syfte att öka försäljningen av tidningar i butik.

Mobila presentkort är ett populärt sätt att visa sin uppskattning för familj, vänner och medarbetare. Inte minst i pandemitider då vi inte kan träffas som förut. Under det senaste året har försäljningen av dessa presentkort ökat tiofaldigt. Några som har hoppat på trenden är tidningsförlaget Aller media med titlar som bland annat Allers, Svensk Damtidning, Må bra, ELLE och Allas. Under våren har de satsat på att sälja fler lösnummer genom att i kampanjer tipsa konsumenter om hur enkelt – och uppskattat – det är att ge bort en tidning via ett mobilt presentkort.

Läs mer här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *