Kategorier
Guide och instruktioner Senaste nytt

Registrering av PO-nummer

I ClearOnline kallar vi det ”Inköpsordernummer” och ni väljer själv om ni vill ha ett och samma inköpsordernummer för båda fasta och rörliga kostnaden eller dela upp på två. Ni kan alltså ha ett för de fasta kampanjavgifterna och ett för den rörliga clearingavgiften (inlösen och hanteringskostnaden).

Orderbekräftelsen kan användas som underlag för att ta fram PO-nummer till de fasta avgifterna. För att räkna ut den förväntade rörliga kostnaden multiplicerar ni rabattvärdet och hanteringskostnaden (se bifogad prislista) med den förväntade andelen inlösen och adderar ihop. När PO-numret är klart kan ni gå in på kampanjen och lägga till inköpsordernumret. 

Vi hoppas att förtydligandet gällande PO-nummer ska underlätta fakturahanteringen och minimerar risken att fakturor som kräver PO-nummer skickas utan.

Välkommen att kontakta vår support vid frågor.

E-post: clearonline@clearon.se

Telefon: 08-588 340 59

Med vänliga hälsningar

ClearOn AB

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *