Kategorier
Activate Insights

Activate Insights, Säljplatser

kuponger på andra sätt än den traditionella hyllkanten inom dagligvaruhandeln.

Tema Säljplatser täcker 3 områden:
1. Säljplats Exponering
2. Säljplats Hyllkant
3. Säljplats Apotek

Hur fungerar kuponger på exponeringar? Kan vi driva försäljning  genom kuponger med köpkrav på två kompletterande artiklar som inte är exponerade tillsammans? Och hur fungerar kuponger på apotek?

De första delarna av Clear Insights har behandlat uppmärksamhet och olika sätt att presentera erbjudandet på. Vi har lärt oss att större kuponger får mer uppmärksamhet, försäljning och inlösen vilket har fått oss att vilja gå djupare i effekterna som kan uppnås med större kuponger. Är effekten densamma om vi använder en större kupong på en exponering istället för på en hyllkant?

Läs mer här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *